Skróty klawiszowe:
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Myszkowie
Wyświetl stronę główną » Aktualności » OGŁOSZENIE W SPRAWIE REJESTRU PODMIOTÓW PASZOWYCH
Zgodnie z artykułem 15 ust. 5. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/625 z dnia 15 marca 2017 r. w sprawie kontroli urzędowych i innych czynności urzędowych przeprowadzanych w celu zapewnienia stosowania prawa żywnościowego i paszowego oraz zasad dotyczących zdrowia i dobrostanu zwierząt, zdrowia roślin i środków ochrony roślin (…) podmioty, w tym również te działające na rynku pasz, przekazują właściwym organom m.in. aktualne informacje na temat konkretnej działalności, jaką prowadzą, w tym informacje o działaniach podejmowanych za pomocą środków porozumiewania się na odległość.
W ślad za tym wymogiem nowelizacja art. 10 ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 22 lipca 2006 r. o paszach nałożyła na podmioty składające wniosek o wpis do rejestru zakładów albo wniosek o zatwierdzenie zakładu ww. obowiązek określony w art. 15 ust. 5 powyższego rozporządzenia.
Zgodnie z art. 21 ustawy z 23 czerwca 2022 roku o zmianie ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2022r., poz. 1570) podmioty wpisane do Rejestru Podmiotów Paszowych (RPP) mają obowiązek poinformować na piśmie lub przez epuap właściwego miejscowo Powiatowego Lekarza Weterynarii o rodzaju i zakresie działalności wykonywanej za pomocą środków porozumiewania się na odległość w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.
Powyższe oznacza to, że osoby, które utrzymują zwierzęta lub obracają paszami na terenie powiatu myszkowskiego i gminy Miasta Myszków muszą dostarczyć do Powiatowego Lekarza Weterynarii w Myszkowie informację o tym czy posiadają stronę internetową. Pismo musi złożyć zarówno osoba, która posiada stronę internetową, jak i osoba, która tej strony nie posiada, a także osoby, które już są wpisane do rejestru (aktualizacja danych). Wzór pisma znajduje się na stronie internetowej Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Myszkowie pod bieżącym artykułem.
Obowiązek należy wykonać do 11 lutego 2023 roku, w przeciwnym wypadku Powiatowy Lekarza Weterynarii w Myszkowie będzie zobowiązany (zmuszony) wszcząć postępowanie egzekucyjne, które narazi osoby które nie wykonają powyższego obowiązku na niepotrzebne koszty egzekucyjne (np. koszty upomnienia, grzywny przymuszające itp.).
636
Razy
czytano
105
Id
artykułu
Informacje
Źródło informacji: Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Myszkowie.
Data utworzenia: 2023-02-01.
Wprowadził do systemu: Jerzy Kucharewicz. Data wprowadzenia: 2023-02-01.
Zatwierdził do publikacji: Jerzy Kucharewicz. Data publikacji: 2023-02-01.
Dokumenty
Rejestr zmian
2023-02-01 |
---|
Edycja artykułu - Jerzy Kucharewicz |
2023-02-01 |
---|
Edycja artykułu - Jerzy Kucharewicz |
2023-02-01 |
---|
Dodanie załącznika/ załączników - Jerzy Kucharewicz |
2023-02-01 |
---|
Dodanie artykułu - Jerzy Kucharewicz |
Archiwum:
Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:
Inspekcja Weterynaryjna - Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Myszkowie
42-300 Myszków
ul. Pułaskiego 42
woj. śląskie
tel: 34 313-74-93
tel: 34 313-74-94
fax: 34 313-74-95
Telefon alarmowy:
+48 694 446 894
e-mail: sekretariat@myszkow.piw.gov.pl
e-mail: myszkow.piw@wetgiw.gov.pl
e-doręczenia:
AE:PL-17451-66671-RWVES-24
e-puap:
/2409/skrytka
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.