Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

OGŁOSZENIE W SPRAWIE REJESTRU PODMIOTÓW PASZOWYCH

Wyświetl stronę główną » Aktualności » OGŁOSZENIE W SPRAWIE REJESTRU PODMIOTÓW PASZOWYCH

Zgodnie z artykułem 15 ust. 5. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/625 z dnia 15 marca 2017 r. w sprawie kontroli urzędowych i innych czynności urzędowych przeprowadzanych w celu zapewnienia stosowania prawa żywnościowego i paszowego oraz zasad dotyczących zdrowia i dobrostanu zwierząt, zdrowia roślin i środków ochrony roślin (…) podmioty, w tym również te działające na rynku pasz, przekazują właściwym organom m.in. aktualne informacje na temat konkretnej działalności, jaką prowadzą, w tym informacje o działaniach podejmowanych za pomocą środków porozumiewania się na odległość.

W ślad za tym wymogiem nowelizacja art. 10 ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 22 lipca 2006 r. o paszach nałożyła na podmioty składające wniosek o wpis do rejestru zakładów albo wniosek o zatwierdzenie zakładu ww. obowiązek określony w art. 15 ust. 5 powyższego rozporządzenia.

Zgodnie z art. 21 ustawy z 23 czerwca 2022 roku o zmianie ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2022r., poz. 1570) podmioty wpisane do Rejestru Podmiotów Paszowych (RPP) mają obowiązek poinformować na piśmie lub przez epuap właściwego miejscowo Powiatowego Lekarza Weterynarii o rodzaju i zakresie działalności wykonywanej za pomocą środków porozumiewania się na odległość w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.

Powyższe oznacza to, że osoby, które utrzymują zwierzęta lub obracają paszami na terenie powiatu myszkowskiego i gminy Miasta Myszków muszą dostarczyć do Powiatowego Lekarza Weterynarii w Myszkowie informację o tym czy posiadają stronę internetową. Pismo musi złożyć zarówno osoba, która posiada stronę internetową, jak i osoba, która tej strony nie posiada, a także osoby, które już są wpisane do rejestru (aktualizacja danych). Wzór pisma znajduje się na stronie internetowej Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Myszkowie pod bieżącym artykułem.

Obowiązek należy wykonać do 11 lutego 2023 roku, w przeciwnym wypadku Powiatowy Lekarza Weterynarii w Myszkowie będzie zobowiązany (zmuszony) wszcząć postępowanie egzekucyjne, które narazi osoby które nie wykonają powyższego obowiązku na niepotrzebne koszty egzekucyjne (np. koszty upomnienia, grzywny przymuszające itp.).

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2023-02-01

Edycja artykułu - Jerzy Kucharewicz

2023-02-01

Edycja artykułu - Jerzy Kucharewicz

2023-02-01

Dodanie załącznika/ załączników - Jerzy Kucharewicz

2023-02-01

Dodanie artykułu - Jerzy Kucharewicz

Filtrowanie bieżącej kategorii

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Aktualności

Inspekcja Weterynaryjna - Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Myszkowie
42-300 Myszków
ul. Pułaskiego 42
woj. śląskie

 

tel: 34 313-74-93
tel: 34 313-74-94
fax: 34 313-74-95

Telefon alarmowy:

+48 694 446 894

e-mail: sekretariat@myszkow.piw.gov.pl
e-mail: myszkow.piw@wetgiw.gov.pl
e-doręczenia:
AE:PL-17451-66671-RWVES-24
e-puap:
/2409/skrytka

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.